Wednesday 21 December 2011

Aku, Dia & PMR


Dulu. 
8 tahun yg lalu.
Waktu aku mengira2 detik ke dewan peperiksaan.
Kau bertarung nyawa menahan kesakitan.
Kau dengan perjuanganmu.
Aku dengan perjuanganku.
Tapi kau x pernah lupa.
Menitip doa buat aku.
Katamu,
Kau doakan aku berjaya.


Dulu.
8 tahun yg lalu.
Waktu aku masih dibangku sekolah.
Juga masih agak mentah.
Berbaju putih, berkain biru.
Ketika masih bergelumang dengan buku.
Dan saat itu aku terpaku.
Menatap satu jasad terbujur kaku.

Dulu.
8 tahun yg lalu.
Aku masih ingat di saat kau tinggalkan aku.
Lalu aku teruskan perjuangan.
Bertarung sendirian.
Tapi aku dapat rasakan.
Hangatnya doamu yg mengiringi perjuanganku.

Dulu.
8 tahun yg lalu.
Waktu yg telah berlalu.
Tapi x pernah padam dari ingatan.
2004 yg penuh kenangan.










No comments:

Post a Comment