Monday 18 July 2011

:: mErEpEk ::

assalamualaikum...salam 1 malaysia, 1 pahang, 1, 2, 3,,,,,
saje2 nk merepek memalam kt belog nih...*bosan sebenarnye*...mungkin status sbg seorang penganggur membuatkan perasaan bosan itu sering melingkari perasaan...wooo....*ayat mesti padu*...memenuhi mase sblm konvo ni dgn membuat lesen keta...oh...sungguh lah sengsare...ada yg kate..."kak, umor 22 bru nk ambik lesen keta?"... aku dgn penuh jujur, bersih, suci murni tanpa was2 berkate, "better late than never"...maka disambut dgn tembakan peluru kate2 budak tersebut *yg sebenarnye x rapat mane pon ngan aku*, "itu zaman dulu2 blh la guna kate2 tu kak, skng zaman skng, zaman pantas, maju dan sbgnye"...aku terdiam x kate ape2...tapi jauh dlm hati aku terpana ngan kate2 die...*muka nmpk ganas, dlm hati ade taman*...maka aku terus berpikir2 mencari di mane kebenaran kate2nye....tapi aku tetap ngan pendirian aku..better late than never. i dun care what he want to say because he never know the story of my life...*ade aku kesah!!* meniti hari2 sbg penganggur terhormat memberi peluang pada aku utk terus memerhati dan berfikir tntg ape yg berlaku sehari2 dlm kehidupan aku + lain2 org... yearggghhh...aku mungkin x punya kerja tp punya masa...
beralih kpd kerja...meminjam kate2 sorg kwn baek aku kt U dulu....kate beliau, "getting a job is not everything"...ya...aku sgt setuju ngan ayat tuh...mungkin pade yg pikir -ve, akan kate, "ah...tu semua ayat jeles tgk org dpt keja"...tidak sebenarnye...x jeles...sikit pon x...percaye la pada rezeki Ilahi...ape yg aku nk jelas kan kt sini...masa2 free sblm dpt kerja tu wajar diisi dgn sebaiknye..cnth paling murni, ambik lesen...kih3...selain menghabiskan mase dgn keluarge *sbb sblm ni duk jauh dr family mase stady*...kalo dulu mase stdy jarang blk umah, skng la masenye nk tolong mak ayah, mgkn blh jage parents yg sakit, jage adik2 bg yg ade adik..tolong bersih2 kwsn umah ke....ape2 je la...*name pon merepek kan?* 
tapi walao ape pon kenyataan nye, kat sini aku nak tekan kan bahawe, setiap manusia ade cerita hidupnye tersendiri. takdir hidup setiap manusia x sama, jalan ceritanye berbeza. maka kita perlu ade perasaan menghormati cara org lain dlm mereka menjalani kehidupan mereka...
kita mungkin x punya kerja, tapi kita punya masa. masa utk memperbaiki diri. dah abes buat degree x bermakne dah berhenti belajar. sambung master pon x bermakne terus belajar. kerana dunia ini adalah sekolah kehidupan. guru yg terbaek adalah pengalaman. sabda junjungan kita Nabi Muhammad SAW, tuntutlah ilmu dari buaian hingga ke liang lahad. ilmu Allah itu terlalu luas. *x terhad pade kimia, bio, fizik dan math sahaje.* makanya jgn terlalu berbangga dgn apa yg kita ade kerana sesungguhnya ia bukan milik mutlak kita...aku menulis utk peringatan diri sendiri, menulis berdasarkan pandangan dari kaca mata aku yg rabun nih..sesape yg terbace atau saje bace entry ini..tq aku ucapkan...pandangan kite mungkin x same kerana aku adelah aku, kamu adelah kamu. we are not in the same boat even we live under the same sun.
*sekian*

7 comments:

  1. salam..
    ermmm..betul dah tu..
    yang penting anda adalah anda
    pedulikkan orang lain kan?
    :)

    ReplyDelete
  2. "getting a job is not everything" ye cik una ye.. sok2 nt nk mkn pe? pasir? ha2

    ReplyDelete
  3. emmm.... buleh jd belon da skit lg ni...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Betul..Betul..Betul..jgn tepuk Dada Tanya Selera tapi tepuk Dahi tanyalah Kepala..hehe

    ReplyDelete